Wat doen wij

Wij zijn de vereniging Spel-Ontspanning-Beweging (S.O.B. ’87) en ons doel is om beweging en spel (volleybal) aan te bieden aan mensen met chronische hart- en vaat problemen.

Gedurende één uur per week hebben wij een afwisselend en doelgericht bewegings- en spelprogramma.

Het uur is opgedeeld in 3 gelijke delen waarin we beginnen met een warming-up, om de spieren los te maken, die iedereen op eigen niveau kan volgen, een spel en/of conditieprogramma waarbij de bal vaak een belangrijke rol speelt en tot slot een partijtje volleybal waarbij enkele aangepaste regels worden gevolgd waardoor iedereen met plezier kan meedoen.

Tijdens het sporten zijn er altijd twee gediplomeerde fysiotherapeuten aanwezig die niet alleen de leiding hebben, maar ook kunnen ingrijpen indien nodig. De vereniging heeft een eigen Automatisch Externe Defibrillator (AED) en een calamiteitenplan en -schema zodat alle aanwezigen altijd precies weten wat te doen in geval van een calamiteit. Dit geeft een veilig gevoel aan alle betrokkenen.

Veiligheid staat op één!